Maatschappelijke betrokkenheid 

 

Theaterkoor 40forever is een vereniging waar de leden met plezier samen zingen. Maar we doen meer dan alleen zingen. Het plezier dat de leden samen beleven bij het zingen, laten we zien bij onze uitvoeringen. Daarbij willen de leden ook hun maatschappelijke betrokkenheid tonen door acties te voeren waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat. Maar wij voeren niet alleen acties. Via het project ‘Welzijn met muziek’ van Vitis Welzijn willen we ouderen in verzorgings- en verpleeghuizen laten meegenieten van ons plezier in het zingen.

 

Vanaf 2013 wordt er ieder jaar een Druivenactie georganiseerd. De druiven worden gratis door enkele leden ter beschikking gesteld en de andere leden nemen deze druiven af. Welke goede doelen hebben we in al die jaren met de opbrengst ondersteund?

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

2013:   Stichting ALS. De gift bedroeg € 350,- . De slogan was:

            Haal leeg die oude sok

            koop leeg die hele wijnstok

 

2014:  Vitis Welzijn: Verzorgingshuis De Backerhof in Poeldijk

 

            De opbrengst van de Druivenactie ging naar Wout als bijdrage voor

            zijn Dolfijnentherapie in Curacao.

            De gift bedroeg € 600,- . De slogan was:

            Voor ons een klein gebaar

            maar kleine Wout de grote winnaar

 

2015:   Vitis Welzijn: In het kader van ‘NLdoet’ opgetreden in de Rozenhof waarbij € 150,-      

            werd geschonken aan de Activiteitencommissie van de Rozenhof en € 150,- aan de                   

            Zonnebloem Junioren.

 

            De opbrengst van de Druivenactie ging naar het bestuur van Platform Gehandicapten       

            Westland voor onderhoud van de Strandrups. De gift bedroeg € 650,- .

            De slogan was:

            Laat de Strandrups maar schuiven

            met hulp van 40foreverdruiven

 

2016:   Vitis Welzijn: Verpleeg- en verzorgingshuis De Kreek in ’s-Gravenzande.

           

            Borrelparty bij één van de leden in juni. Er is met de hoed rondgegaan. De opbrengst  

            was voor het Koningin Wilhelmina Fonds.

            De gift bedroeg € 650,- .

 

            De opbrengst van de Druivenactie ging naar Nationaal AYA ‘Jong & Kanker’ Platform.

            De gift bedroeg € 750,- . De slogan was:

            Met deze gezonde aankoop

            geef je AYA-patiënten hoop

​

2017:   Theaterkoor 40forever schenkt de opbrengst van haar “Druivenactie” 2017 aan de VKS (Volwassenen en Kinderen met     

            Stofwisselingsziekte). Het geld wordt besteed aan kinderen die geboren zijn met de stofwisselingsziekte: PDE 

            (Pyridoxine Afhankelijke Epilepsie).

​

            De opbrengst is € 400,-.

            Het motto was:

            PDE als ziekte onbekend

            voor onderzoek telt elke cent!

© 40forever 2018