The show must go on…….de weg naar “Names & Numbers”

​

Vrijdag en zaterdag voor Pinksteren waren geen ‘Luilak’ dagen voor de leden van theaterkoor 40forever. Zoals in het persbericht al aangekondigd was, werd het talrijke publiek getrakteerd op de productie “The show must go on” op weg naar “Names & Numbers”.

Het theaterkoor is al meer dan 20 jaar op weg om muzikale reizen te ondernemen. De weg neemt een centrale plaats in tijdens deze uitvoering.

Voor de ingang van WestlandTheater de Naald word je als bezoeker via het bekende rood-witte afzetlint naar binnen geleid. De foyer was voorzien van verkeersborden en dranghekken om iedereen naar zijn plaats in de zaal te leiden.

Bij binnenkomst in de zaal werd het publiek verrast met een prachtig decor. Vanaf de vloer van het podium leidde een goed onderhouden asfaltweg naar de verre horizon. Een knap staaltje werk van de wegenbouwers!

De toon was gezet. De zangers en zangeressen waren stemmig gekleed in allerlei dessins van zwart en wit. Via the Dutch mountains, the road to Mandelay en het Unchain my heart, gingen de spelers via de Autobahn van Kraftwerk naar Leningrad.

Deze parel van Billy Joel werd op een imponerende wijze uitgevoerd. Het lied refereert aan de Koude Oorlog, de periode van gewapende vrede tussen de communistische en de kapitalistische wereld. Het is een eerbetoon aan de Russische clown Viktor, geboren in 1944. Wat werd deze song ingetogen en voortreffelijk gezongen. Daarbij bezorgden de aankleding van de soldaten en de ondersteunende beamerbeelden menigeen kippenvelmomenten.

​

Het tweede gedeelte van het programma werd na de pauze geopend met een oer-Hollands liedje “Het autootje”. De stemming zat er direct weer in. Na de “Busstop” kreeg de zaal opnieuw een traktatie middels het optreden van de bassen. Onder de naam Base Brothers brachten zij het prachtige nummer “Seven Bridges Road” ten gehore. Muzikaal schitterend neergezet.

​

Het publiek verveelde zich geen moment. De fleurige kleding in de Mondriaan kleuren en de uitgekiende belichting zorgden voor weinig rust van het oog-zintuig.

De show is een afspiegeling van de maatschappij en dat werd o.a. streng komisch neergezet in de sketch “Blik op de weg”. In deze sketch van de wetshandhaver, de heer B.L.I.K. Opdeweg, en de verwarde man P. Raatpaal in zijn container in de berm van de weg, kwam duidelijk naar voren dat we in de maatschappij steeds meer een nummer worden.

De show gaat altijd door. Ook voor theaterkoor 40forever. Met het afsluitende lied “What’s your name, what’s your number” werd het publiek alvast uitgenodigd voor de volgende show in mei 2018.

​

Afgaande op deze show verheugt schrijver zich al op 2018. De afwisseling in songs, de muzikale ondersteuning door het 40forever combo, de prachtige kleuren, de indringende beamerbeelden, maar vooral het enthousiasme en het plezier van de mensen op het podium, hebben aangetoond dat theaterkoor 40forever, onder leiding van dirigent Kees Zandvliet, een lust voor oor en oog is.

Back to the Sixties: peace, love and music.

Zaterdagavond 19 november verkeerde zalencentrum de Kiem in

’s-Gravenzande in de sfeer van de jaren zestig. Theaterkoor 40forever ging terug naar een roerige tijd met het project ‘Back to the Sixties’. De show beweegt zich rond twee hoogtepunten uit de popmuziek van die jaren, Hair en Woodstock: de tijd van peace, love and music. De tijd waarin gedroomd werd over een mooie toekomst voor de wereld en iedereen hoopte en geloofde in een nieuw en vreedzaam tijdperk: Flower Power.

Theaterkoor 40forever heeft deze productie tot stand gebracht met behulp van een projectkoor. 24 Projectleden repeteerden vanaf mei met de zangers en zangeressen van theaterkoor40forever. Zaterdagavond werd er een geweldige show neergezet.

De Kiem, door de leden omgetoverd tot een Flower Powertheater, was tot de laatste stoel bezet.

Het publiek heeft genoten van geweldige songs van o.a. the Mama’s & the Papa’s, the Who, Melanie, Creedence Clearwater Revival, Jefferson Airplane, Crosby, Stills, Nash & Young en Joe Cocker. Het enthousiasme en de uitstraling van de zangers, de muzikale ondersteuning van het eigen combo hebben er toe bijgedragen dat het een spetterend optreden geworden is. Het geheel stond onder leiding van Kees Zandvliet.

De avond ‘Back to the Sixties’ was puur genieten. Een paar prachtige uren met peace, love and music.

Theaterkoor 40forever schenkt € 750 aan Nationaal AYA ‘Jong & Kanker’ Platform

Met deze gezonde aankoop, geef je AYA-patiënten hoop!

Dat was het motto van de jaarlijkse Druivenactie van Theaterkoor 40forever uit Wateringen. Jaarlijks worden druiven van eigen koorleden ter verkoop aangeboden aan de leden. De opbrengst wordt elk jaar geschonken aan een goed doel. Dit jaar is er gekozen voor het Nationale AYA Platform. Dit platform zorgt voor specifieke zorg en ondersteuning voor jong volwassenen met kanker. Meer info over AYA platform op www.aya4net.nl

Op zaterdagavond 19 november werd in de Kiem in ’s Gravenzande na afloop van de show Back to the Sixties van Theaterkoor 40forever  de cheque met een waarde van € 750 door voorzitter Aad van Kester en Geert Gardien overhandigd aan Eveliene Manten van het  Nationaal AYA Platform.

Theaterkoor 40forever treedt 2 en 3 juni 2017 met een geheel nieuwe show op in WestlandTheater de Naald. Voor meer informatie www.40forever.nl

27 augustus 2016

Theaterkoor 40forever

Onder tropische omstandigheden heeft theaterkoor 40forever het Picknick Festival  op zorgpark het Westerhonk in Monster opgeluisterd.  Dit alles ter gelegenheid van het 50 jarig bestaan van ’s Heeren Loo Zorggroep. Op uitnodiging van de organisatie hebben zij een vijftal optredens verzorgd op verschillende locaties van het prachtige zorgpark. Dit alles vond plaats onder de noemer van  de Paradijsvogels, een bont gezelschap van allerlei kleurrijke figuren. Dit onderdeel van theaterkoor 40forever heeft de aanwezigen vermaakt met zang en performance. De muzikale reis met vele bekende songs uit de 60-er en 70-er jaren  werd ondersteund door een eigen 7-koppig combo. Het geheel stond onder de leiding van dirigent Kees Zandvliet.

Optreden De Kreek

Vrijdag 20 mei werden de bewoners van verpleeghuis De Kreek in ’s-Gravenzande weer verrast met een optreden van een Westlands koor in het kader van Vitis Welzijn met Muziek.

Deze avond trad theaterkoor 40forever uit Wateringen op. Dit koor heeft leden uit bijna alle Westlandse kernen.

De bewoners en hun begeleiders hebben genoten van een fantastisch optreden van ruim 60 enthousiaste zangers. Onder begeleiding van dirigent Kees Zandvliet en een eigen 7-koppig combo, werden er prachtige herinneringen opgehaald uit de popgeschiedenis van de ’60 en ‘70 jaren. Songs  van the Beatles, the Mamas & the Papas, Dusty Springfield, Golden Earring, the Bee Gees, the Easybeats en Billy Joël.

Het was heerlijk om de bewoners ondanks hun gezondheidsproblemen te zien genieten. Bewegen in een rolstoel, lachen, klappen, met de handen pingelen of stil glimlachend.

Hartverwarmend om het laatste lied te horen en zien zingen met veel respons uit de zaal.

De begeleiders Welzijn van verpleeghuis De Kreek zijn er wederom in geslaagd om een heerlijke ontspannende muzikale avond te verzorgen: theaterkoor 40forever was een schot in de roos!

Theaterkoor 40 forever

uit de informatiekrant Meerzorg van de Rozenhof.

De NL-DOET dag groots gevierd in samenhang met het Theaterkoor 40 forever op zaterdagmiddag in Woonzorgcentrum Careyn Rozenhof in Naaldwijk.

Tijdens de NL-DOET dag in Rozenhof op zaterdag 21 maart 2015, zijn de bewoners van Rozenhof en de Zonnebloem Junior leden in het zonnetje gezet door vijf vrijwilligers van het Oranje Fonds; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. De middag werd feestelijke geopend met koffie, thee en cake. Johan Taal opende officieel de middag namens het Theaterkoor 40forever, een optreden die tot stand is gebracht door Vitis Welzijn. Theaterkoor 40forever, verzorgde een muzikale en swingende optreden o.l.v. dirigent Kees Zandvliet. Verschillende liederen zijn aan bod gekomen via muzikale begeleiding o.a.: Nederlandstalig en Engelstalig. De bewoners zongen, luisterden en klapten enthousiast mee met het koor. Daarnaast werden de bewoners nog verwend met een drankje en een lekker borrelhapje, door de vrijwilligers van het Oranje Fonds. De bewoners van Rozenhof en de Zonnebloem Juniorleden vonden het een gezellige en fijne middag. Dit was een feestelijke en geslaagde Muziek-Match, in samenwerking van: de vrijwilligers van het Oranje Fonds, Theaterkoor 40 forever en Vitis Welzijn!

Debby Sonneveld.

Activiteitenbegeleiders Rozenhof

Optreden De Rozenhof 21 maart 2015

Op zaterdag 21 maart, het weekend van het evenement NLdoet, heeft theaterkoor 40forever een optreden verzorgd in verzorgingscentrum de Rozenhof te Naaldwijk. Dit alles in het kader van Welzijn met muziek van Vitis Welzijn. Vitis Welzijn zet zich dagelijks in voor een vitale samenleving.nOp uitnodiging waren er ook leden van de Zonnebloem Junioren aanwezig. De Rozenhof en haar vrijwilligers hadden de recreatiezaal omgetoverd in een NLdoet theaterzaal. De bewoners en de gasten van de Zonnebloem Junioren werden getrakteerd op koffie met cake en in de pauze op een drankje en een hapje.

Theaterkoor 40forever had uit haar repertoire een programma samengesteld met als thema Time. Liedjes zoals: Eight days a week, Monday Monday, Friday on my mind, Summer is over, Wintertime werden op een enthousiaste manier ten gehore gebracht. Al deze liedjes werden muzikaal fantastisch ondersteund door een eigen 7-koppig combo. Het geheel stond onder leiding van dirigent Kees Zandvliet. De liedjes van de show werden op een geweldige wijze aan elkaar gepraat door koorlid Johan Taal. Met zijn getimede woordkeuze wist hij de oudjes in de zaal aan zich te binden. Hij wist ook nog tijd te vinden om 5 vrijwilligers van de Rozenhof in het zonnetje te zetten. In samenspraak met Debby Sonneveld, de contactpersoon van de Rozenhof, werd hen een certificaat van dank uitgereikt. Dat de middag goed in de smaak viel, bleek wel uit het feit dat er gevraagd werd om een toegift. Deze toegift was een heerlijke afsluiting.

Via een fonds kan Vitis Welzijn deze middagen mogelijk maken. Voor het optredende koor is er een bedrag beschikbaar. Het bestuur en het koor verrasten de Rozenhof en de Zonnebloem Junioren door hun “gage” terug te schenken aan de Activiteitencommissie van de Rozenhof en de organisatie van de Zonnebloem Junioren. Het was een middag waarvan de bezoekers in de zaal en de leden van 40forever enorm genoten hebben.

10 november 2014

40Forever raakt vele muziekliefhebbers.

Afgelopen weekend was Westlandtheater De Naald omgetoverd in een muziek- en kleurenpaleis. Theaterkoor 40forever bracht de boeiende show ONE4ALL, een muzikale korenslag die alleen maar winnaars opleverde. Voor twee volle zalen in een prachtig bloemen- en lichtdecor werden er nummers gezongen als: Worn down piano, November rain, I will follow him en Fragile. Nummers gearrangeerd door Renée v.d. Plas en Kees Zandvliet, vertolkt door vier koren. 40Forever had zich opgesplitst in de koren Pop Forever, Rock Forever, Devotion Forever en Close Forever. In deze koren werd de grote veelzijdigheid van 40Forever ten gehore gebracht. Elk koor bracht de songs met uitgekiende choreo en overeenkomstige kleding.

Wat begon als een korenstrijd eindigde in een harmonieuze samensmelting tot één koor met alleen maar winnaars: ONE4ALL is ALL4ONE. Muziek verenigt! Muziek brengt mensen samen!

Het was een spektakel met vele tot het culturele erfgoed behorende songs uit de 60er en 70er jaren. De koren werden begeleid door de ONE4ALL-liveband o.l.v. Kees Zandvliet.

© 40forever 2018